Wikia

Alternatieve taal wikilinks voor Eenheden : en: Us / Gb, fi: Fi, fr: Fr, hu: Hu en pl: Pl

Eenheden Edit

Een eenheid is een soldaat, een hulpverlener of een machine met als doel een stad te verdedigen of aan te vallen.

eenheden kunnen worden getraind/gebouwd in de barakken, nadat deze tot een bepaald (minimum)level zijn opgewaardeerd. Het verder upgraden van de barakken vermindert de bouwtijd van zo'n eenheid aanzienlijk, totdat het 'Optimale baraklevel' is bereikt. Boven dit level is de bouwtijd slechts 3% korter.

De  Hout kost voor de rekrutering van eenheden kan verminderd worden door een timmerman; de  Zwavel kost door een vuurwerkopslag; de  Kristal kost (voor de Dokter) door een Opticien en de  Wijn kost (voor de Kok) door een Wijnpers.

Wanneer je eenheden ontslaat, zal je slechts 50% van de grondstoffen die je gespendeerd hebt aan de training van die eenheden terug krijgen. Alle burgers die gebruikt zijn voor de bouw krijg je ook terug.

Voor alle eenheden worden per uur onderhoudskosten Onderhoud betaald.

eenheden worden automatisch gestationeerd in de stad waarin ze gebouwd zijn. Ze kunnen ook worden gestationeerd in een kolonie, een stad van een alliantielid of in een stad waarmee een garnizoensrecht is gesloten. Wanneer eenheden worden gestationeerd buiten een eigen stad, verdubbelen de onderhoudskosten. Dit geldt overigens ook als ze worden ingezet om een stad te plunderen of te helpen verdedigen. Bij een verplaatsing van troepen of oorlogsschepen tussen eigen steden geldt de verdubbeling echter alleen voor de duur van het transport. Er zijn verschillende onderzoeken die je kan doen om de onderhoudskosten van je eenheden te verminderen. Het zijn de volgende: Kaarten (2% vermindering), Erecode (4% vermindering, 6% totaal), Logistiek (8% vermindering, 14% totaal) en Militaire toekomst (2% per level).

Bestaande eenheden kunnen worden verbeterd in de werkplaats, waarbij er 3 aanvallende en 3 verdedigende upgrades zijn.

er bestaan verschillende klasses in eenheden die de positie op het slagveld aangeven.

Zware Infanterie Edit

Zware Infanterie eenheden zijn onvergelijkbaar sterk in rechtstreekse close-combat en voorkomen dat je vijanden door je korte afstandslinie breken. Als je niet genoeg zware infanterie hebt op het veld, zullen andere eenheden de plaats van de zware infanterie overnemen - en dus volgens de algemene regel geen kans meer op overleven hebben in het gevecht.

Hopliet Edit

Hopliet
Hoplieten zijn zwaar gepantserde speerwerpers uit middenklassen van de steden. Zij vormen het hart van elk Griekse leger. In de zogenaamde `Hopliet formatie` werken ze zich voorwaarts in een onstuitbare muur van speren en schilden.

 Aanval Hitpoints  Verdediging Bepantsering  Cargo space Grootte  Cargo Weight Transport Gewicht  Klasse Klasse  SpecialeKracht Type  Snelheid Snelheid
56 1 1 5 Mens Zware Infanterie 60
 Burger Kost  Hout Kost  Zwavel Kost  Onderhoud Onderhoud Gebouwd Zandloper Barakken  Minimum Generalen
1 40 30 3 5m 4 1.4
Rang Wapen Schade Nauwkeurigheid Munitie
Staal-zwaard - Eerste Klasse Speer 18 90% -

Stoomreus Edit

Stoomreus
Deze stalen monsters zaaien paniek en vernieling op het slagveld. Ondanks dat ze maar worden bediend door 1 persoon, kunnen ze toch een volledige compagnie uitschakelen. Diegenen die de Stoomreus voor de eerste maal tegenkomen, denken dat ze een monster uit de onderwereld zien.
184 3 3 15 Machine Zware Infanterie 40
2 130 180 12 15m 12 6.2
Staal-zwaard - Eerste Klasse Stoom lans 42 80% -

Lichte Infanterie Edit

Lichte infanterie eenheden zijn licht gepantserd, mobiele close-combat vechters, die je troepen hun flanken beschermen en proberen je vijand te omzeilen. Als ze niet onderschept worden door de vijand zijn lichte infanterie, zullen ze de vijandige lange-afstandsvechters aanvallen (tenzij ze nodig zijn op de korte afstandslinie nadat de muur doorbroken is).

Zwaardvechter Edit

Zwaardvechter
Zwaardvechters zijn meestal nauwelijks gepantserd en vechten zonder schilden om zo hun mobiliteit te behouden. Zo kunnen ze rond de onbeweeglijke hoplieten formatie trekken en hen aanvallen vanaf de flanken.
18 - 1 3 Mens Lichte Infanterie 60
1 30 30 4 3m 6 1.2
Staal-zwaard - Eerste Klasse Zwaard 10 90% -

Speerwerper Edit

Speerwerper
Speerwerpers zijn dienstplichtigen van de plattelandsbevolking, die een gevecht aangaan met lichte bepantsering en eenvoudige speren. Ze hebben meestal geen kans tegen professionele soldaten.
13 - 1 3 Mens Lichte Infanterie 60
1 30 - 1 1m 1 0.6
Rang Wapen Schade Nauwkeurigheid Munitite

Lange-afstandsvechter Edit

Lange-afstandsvechters proberen de tegenstander zijn Zware Infanterie aan te vallen met hun Lange-afstandswapens. Lange-afstandsvechters zijn zeer handig als verdediging, omdat ze van achter de stadsmuur kunnen vuren. Lange-afstandsvechters veroorzaken meestal slechts verwondingen die de vijand afzwakken en die gemakkelijk genezen kunnen worden door dokters. Het slechtste wat er kan gebeuren met Lange-Afstandsvechters is dat ze aangevallen worden door lichte of zware infanterie. Dan gebruiken ze hun Close-Combat Wapens en zullen zoals gewoonlijk niet eens een kans maken tegen de Lichte Infanterie.

Zwavelschuttter Edit

De hamer is het antwoord op alles. Ha waar zou die zijn? Overal nergens? Op het forum, onder het forum?! In sectie omschrijving van een boarddeel staat een tekst verstopt onder een woord, klik erop en vind de aanwijzing!

Schutter
Een schot van de zwavelkarabijn kan zelfs het sterkste schild penetreren. Maar door zijn vluchtpad, kan enkel 1 rij schutters vuren.
12 - 4 5 Mens Lange-afstandsvechter 60
1 50 150 3 10m 13 4
Staal-zwaard - Eerste Klasse Haakbus 29 70% 3
IJzer-zwaard - Tweede Klasse Bajonet 3 60% -

Boogschutter Edit

Boogschutter
Bogen zijn een zeer populair jachtinstrument. Daardoor is het vrij makkelijk om boogschutters te vinden in de gewone populatie. Militaire training tovert deze gewone burgers om in formidabele lange afstandsvechters.
16 - 1 5 Mens Lange-afstandsvechter 60
1 30 25 4 4m 7 1.1
Staal-zwaard - Eerste Klasse Boog 5 40% 3
IJzer-zwaard - Tweede Klasse Kort zwaard 5 60% -

Steenslinger Edit

Steenslinger
Slingers zijn lichte en goedkope wapens. Toch zijn ze moeilijk te hanteren. Op het slagveld veroorzaken ze nauwelijks schade aan de gepantserde tegenstanders, maar hun munitie is ten minste voorhanden.
8 - 1 3 Mens Lange-afstandsvechter 60
1 20 - 2 1m 30s 2 0.4
Staal-zwaard - Eerste Klasse Slinger 3 20% 5
IJzer-zwaard - Tweede Klass Dolk 2 60% -

Artillerie Edit

Artillerie eenheden proberen om de tegenstander zijn stadsmuur neer te halen. Ze veroorzaken enorme schade, maar zijn ook zeer duur. Als de artillerie geen muur tegenkomt, zullen ze normaal op de Zware Infanterie van de tegenstanders vuren. Degene die dan geraakt worden hebben geen kans meer op overleven - maar een groot deel van de schade van de artillerie blijft ongebruikt als ze eenheden aanvallen in plaats van een muur. Ze bevinden zich altijd in de artillerie-linie zelfs als de korte afstandslinie niet opgevuld is.

Mortier Edit

Mortier
De mortier vuurt explosieve granaten af tegen de muren van een belegerde stad. Geen gebouw kan tegen deze vernielzucht. Echter, de zeldzame munitie die ze nodig hebben, dient apart te worden meegenomen, dus afgevuurde schoten moeten zeer goed gericht worden.
32 - 5 30 Machine Artillerie 40
5 300 1,250 30 40m 14 31
Staal-zwaard - Eerste Klasse Mortiergranaat 270 10% 3
IJzer-zwaard - Tweede Klasse Dolk 10 20% -

Katapult Edit

Katapult
Katapulten slingeren gigantische stenen tegen de verdedigende installaties van onze tegenstanders. Zij kunnen dan ook de sterkste stenen muren vernietigen. Ze zijn echter niet bruikbaar als verdediging.
54 - 5 30 Machine Artillerie 40
5 260 300 25 30m 8 11.2
Staal-zwaard - Eerste Klasse Rots 133 10% 5

Ram Edit

Ram
Krachtige mannen zwaaien de enorme boomstam tegen poorten van de vijand, totdat ze meegeven en de mannen naar de bescherming van het dak lopen. Het is alleen nuttig voor poorten en muren, maar het heeft in ieder geval geen munitie nodig.
88 1 5 30 Machine Artillerie 40
5 220 - 15 9m 30s 3 4.4
Staal-zwaard - Eerste Klasse Ram 80 10% -

Gevechtspiloot (Luchtafweer) Edit

De Gevechtspiloot eenheid is de Gyrocopter. Gevechtspiloten zijn gespecialiseerd in het vechten tegen vliegende tegenstanders. Ze kunnen geen eenheden aanvallen die aan het oppervlakte blijven en niet opstijgen als de vijand geen luchteenheden meer heeft. Gevechtspiloten zijn er om je legers te beveiligen tegen luchtaanvallen van je tegenstanders of om de lucht vrij te maken voor je eigen bommenwerpers.

Gyrocopter Edit

Gyrocopter
Enkel de dappersten hebben het in zich om Gyrocopterpiloot te worden. Deze speciale vliegende machine scheurt over de hoofden van een vijand met een ongekende snelheid.
29 - 1 15 Machine Gevechtspiloot 80
3 25 100 15 15m 10 2.5
Staal-zwaard - Eerste Klasse Kruisboog 17 80% 4

Bommenwerper Edit

De Bommenwerper eenheid is de Bombardier. Bommenwerpers zijn gemaakt om de vijandelijke landeenheden vanuit de lucht aan te vallen. Hun hoofddoel is de vijand zijn Artillerie. Zodat ze een vijandige aanval kunnen stoppen voordat de aanvaller grote schade doet aan je muur. Bommenwerpers mogen niet onderschat worden als ze tegen landeenheden vechten. Maar ze zijn erg duur. Als je bombardiers wilt gebruiken, moet je opletten voor vijandige gevechtspiloten, omdat bommenwerpers geen enkele kans maken in luchtgevechten.

Bombardier Edit

Bombardier
Onze onderzoekers hebben ontdekt dat de zon zo warm is, omdat ze warme lucht aantrekt. Daarom ook dat een ballon, gevuld met warme lucht, opstijgt naar de zon. Onze soldaten kunnen van daaruit explosieven laten vallen op onze tegenstanders.
40 - 2 30 Machine Bommenwerper 20
5 40 250 45 30m 11 5.8
Staal-zwaard - Eerste Klasse Bom 48 20% 2

Reserve (Ondersteuning) Edit

Reserve (Ondersteuning) eenheden kunnen de uitslag van een gevecht aanzienlijk beïnvloeden, zonder zelf aan het gevecht te moeten deelnemen. Koks en Dokters vallen onder deze categorie. Dokters kunnen de hitpoints van menselijke eenheden herstellen indien ze gewond zijn. Machines zullen niet hersteld worden door Dokters. Koks kunnen het Moraal van je soldaten verbeteren. Elke aanwezige Kok, kan één moraal punt herstellen.

Kok Edit

Kok
Je legerkoks weten precies hoe ze nieuwe moed moeten gevan aan de helden en vechters in het kamp. Een glas wijn en een stoofpotje, net zoals mam die vroeger maakte. Als ze de avond gebruiken om zich eraan te herinneren waarvoor ze vechten, zullen tegenstanders het erg moeilijk hebben om ze te vermoeien.
22 - 2 20 Mens Ondersteuning 40
 Burger Kost  Hout Kost  Wijn Kost  Onderhoud Onderhoud Gebouwd Zandloper Barakken  Minimum Generalen
1 50 150 10 20m 5 4
Rang Wapen Schade Naukeurigheid Munitie
Staal-zwaard - Eerste Klasse Vlees kliever 20 50% -

Dokter Edit

Dokter
Deze dokters hebben zich vrijwillig aangeboden om de wonden te helen van onze strijders. Ze kunnen pijlen verwijderen uit wonden, zwaardwonden verbinden en ze hebben genoeg ijs meegebracht om op de hoofden te leggen van de soldaten die door slingeraars geraakt worden.
12 - 1 10 Mens Ondersteuning 60
 Burger Kost  Hout Kost  Kristal Kost  Onderhoud Onderhoud Gebouwd Zandloper Barakken  Minimum Generalen
1 50 450 20 20m 9 10
Staal-zwaard - Eerste Klasse Scalpel 8 30% -

Speciale Eenheden Edit

Barbaarse bijlvechter Edit

Barbaar
De belangrijkste barbaarse troepen zijn angstaanjagende krijgers die zich in de strijd gooien met een wild gebrul en de daaropvolgende chaos. Echter, ze hebben nauwelijks een kans tegen de gedisciplineerde Griekse Hoplieten met hun primitieve harnas.
 Aanval Hitpoints  Verdediging Bepantsering  Cargo space Grootte  Klasse Klasse  SpecialeKracht Type
12 1 1 Mens Zware Infanterie
Staal-zwaard - Eerste Klasse Bijl 7 80% -

Andere Eenheden

Around Wikia's network

Random Wiki