Wikia

Alternatieve taal wikilinks voor Goud : en: Us / Gb, fr: Fr, hu: Hu, it: It, pl: Pl en sv: Se

Beschrijving Edit

Goud is fundamenteel voor je stad te financieren. Het word gebruikt om je stad te onderhouden, aankopen van activa en handelen van grondstoffen met andere spelers.

Scr finances
Je hoeveelheid goud is niet gelinkt met één stad, maar maar staat globaal voor de rijkdom in je eiland rijk. Een tabel van inkomende en uitgaande kosten voor alle steden kan je bekijken door op het  Goudstuk symbool bovenaan links te klikken. Goud kan niet geplunderd worden.

Stads Financiën Edit

Je goud inkomen is afhankelijk van de toewijzing van werk aan je burgers. Je inkomen word als volgt berekend:

  • Elke burger produceerd Goudstuk per uur.
  • Elke arbeider kost of produceert geen  Goudstuk per uur. [1]
  • Elke wetenschapper kost Goudstuk per uur. [1]
  • Eenheden en schepen kosten het onderhoud dat word weergegeven, min reductie door middel van onderzoeken. [2]

Als je goud opgeraakt door een negatief inkomen, zullen je wetenschappers, arbeiders, eenheden en oorlogsschepen terug vrije burgers worden. Goud word betaald op het uur (server tijd). Wetenschappers zullen eerst betaald worden, dan eenheden (de duurste) en ten slotte schepen. Als je goud op is zullen schepen, eenheden en wetenschappers deserteren tot je inkomen terug positief is.

De hoeveelheid goud die je kan hebben is niet gelimiteerd door opslagplaats(en).

Opmerkingen: Edit

  1. 1,0 1,1 1,2 Als je naar de financiële pagina kijkt zal je zien dat je Goudstuk meer verliest dan dat we zeggen. Dit is omdat je ook het verlies van Goudstuk moet meerekenen door de convertie van een burger naar een arbeider of wetenschapper.
  2. 2,0 2,1 Als je naar de financiële pagina kijkt zal je zien dat je tijdelijk 3 x Burgers in Goudstuk zal verliezen, dat gebruikt word om de eenheden en/of schepen te trainen. Dit komt omdat als je militaire eenheden traint, je tijdelijk burgers zal verliezen, maar deze terug zal krijgen zolang je niks doet dat je tevredenheid verminderd.

Andere gebruiken Edit

Buiten stadsuitgaven, word goud ook gebruikt voor:

Around Wikia's network

Random Wiki