Wikia

De Hoofdstad is de stad waarmee je start, als je begint op een nieuw account.

Effecten Edit

De Hoofdstad krijgt bepaalde effecten die het tot de sterkste stad van je rijk maken:

Tevredenheid en Woonruimte Edit

Er zijn twee grote effecten van toepassing op je hoofdstad. Nadat je Waterput graven (Wetenschap) hebt onderzocht, zal de stad waarin je paleis staat (dit is automatisch je Hoofdstad) +50 tevredenheid en +50 woonruimte ontvangen. Verder, nadat je Utopia (Economie) onderzocht hebt, zal er +200 Tevredenheid en Woonruimte toegevoegd worden aan je hoofdstad.

Kolonisatie Edit

Om meer kolonies te kunnen stichten, moet je je Paleis uitbreiden in je Hoofdstad. Het Paleis kan enkel daar gebouwd worden, alle andere kolonies hebben een Gouverneurswoning. Er is ook geen corruptie in je hoofdstad. Daarom werken de burgers in je hoofdstad steeds ijverig aan het produceren van bouw materiaal en luxe goederen.

Militair Edit

Je kan evenveel steden bezetten als het level van het Paleis in je Hoofdstad. Het eiland waar je hoofdstad op staat heeft een Barbaren dorp, dat je 15 keren kan plunderen en vervolgens verdwijnt. Een nieuwe speler kan er waardevolle grondstoffen buit maken en meer leren over het gevecht systeem door het te plunderen.

Je Hoofdstad verplaatsen Edit

Je kan de plaatsing van je Hoofdstad niet veranderen totdat je een kolonie gesticht hebt. Om een kolonie te stichten, moet je een Paleis bouwen in je hoofdstad. Zodra je je Gouverneurswoning hebt geupgrade naar een paleis op je kolonie, zal je eerste Paleis vernietigd worden en de nieuwe kolonie met het nieuwe Paleis zal vanaf dan je Hoofdstad zijn.

Around Wikia's network

Random Wiki